Onderzoek

Social label is aanjager van de verandering naar een inclusieve wereld vanuit de kracht van kunst en design. We willen de waarden van deze innovatie in andere sectoren (maakindustrie, sociale werkvoorziening en zorg) inzichtelijk maken.

Wat is een glimlach waard?
We vroegen Anne Nicolai om in het kader van haar afstudeerstage aan de NHTV (internationaal hoger onderwijs Breda) de waardering van stakeholders en veranderingen die Social label teweeg brengt, in beeld te brengen. Haar scriptie vormt hiermee de start voor een sociaal innovatieve onderzoekslijn in de praktijk.

Anne over haar afstudeerstage: “Social label ontwerpt niet alleen mooi werk maar ook het maken van nieuwe verbindingen hoort tot de dagelijkse bezigheid. Niet alleen door de ontwikkeling van mooie producten maar zeker ook door  het genereren van nieuwe kennis en het leren van elkaar. De lerende organisatie —>innoveren en daar past natuurlijk een onderzoek bij! De afgelopen jaren zijn er veel mooie dingen gerealiseerd die veel teweeg hebben gebracht bij een diverse groep mensen. Deze resultaten en effecten in kaart brengen en daarmee de kracht van Social label beschrijven is de doelstelling van mijn afstudeeronderzoek. Ik heb de meerwaarde van  >HOUT en >VAAS als uitgangspunt genomen en gerelateerd aan alle betrokkenen bij deze productlijnen. Onderwerpen die aan bod komen zijn onder meer ervaringen, motivaties, effecten, spin-off, waarden. De resultaten presenteer ik eind juni in mijn scriptieverslag”.