DDW14 teruggespoeld

IMG_9801

10 Dagen Dutch Design Week
Social label was van 18-26 oktober weer te gast in de werkplaats van Piet Hein Eek op Strijp-R. Inmiddels is er een unieke collectie producten opgebouwd die staat voor nieuw werk, perspectief, aandacht en waardering. Producten die bijdragen om de afstand tot de arbeidsmarkt van kwetsbare groepen te verkleinen. Het publiek maakte kennis met de verhalen erachter en natuurlijk de makers en begeleiders. Werkplaatsen draaiden een dagje mee en verzorgden timmershows of persinterviews.

IMG_9829IMG_9749IMG_9836

Op het podium
De collectie Social label – Socio economics stond 10 dagen lang op het podium tijdens een van de grootste design-events in de wereld. Diverse groepen kregen korte presentaties om meer te weten te komen over dit groeiend initiatief. Van Internationale pers en jury, Kamer van Koophandel, leden Financieel Café tot landelijke werkgroep Sociaal Ondernemen. Er was grote belangstelling vanuit publiek en pers, zowel regionaal, landelijk als internationaal. Makers als Jadwiga en Marie Christine maakten hun tv-debuut. ‘Nu zijn we eindelijk beroemd!’ De T-shirts ‘Ik ben wat ik maak‘ waren geliefd bij jong en oud. Naast Omroep Brabant TV maakte ook PROUD Europe ism Dutch Design Week en Studio040 een TV-reportage over Social label.

Presentaties en productverkoop
De eerste producten zijn verkocht en op de prototypen wordt al ingetekend. Hoe mooi is het dat de producten nu ook steeds meer hun weg gaan vinden naar kopers. Want daarmee stimuleren we samen waardevol nieuw werk. Het Werkwarenhuis is online alvast geopend. Bekijk de collectie in de digitale winkel. Volgend jaar hopen we het Werkwarenhuis, een landelijke plek voor alle producten, ontmoetingen, presentaties en gesprekken in ‘s-Hertogenbosch te openen! Daarover meer in een volgende nieuwsbrief.

Actieve vrijwilligers
We kijken terug op een succesvolle en energieke week. Samen met actieve  vrijwilligers vertelden we meer dan 1000x het verhaal, presenteerden we de producten met trots. En dat deden we graag. Na alle presentaties en warme reacties vanuit het publiek hebben we weer volop energie, input en ideeën om verder te gaan. Met dank aan alle betrokkenen die meedoen. En een wel hele speciale dank aan het vrijwilligersteam die 10 dagen lang Social label en de bijzondere collectie producten onder de aandacht bracht bij het grote publiek. Op naar het volgende event! Wil je ook vrijwilliger worden of meedoen met de vrienden-actie, stuur ons dan een mail.

BEKIJK HIER HET FILMPJE VAN DE DUTCH DESIGN WEEK 18-26 OKTOBER EINDHOVEN
gemaakt door Pippi Dijkstra